image

Lees verder! Incontinentie hoeft je werkleven niet te onderbreken. Eenvoudige stappen maken een verschil.

Limiteer drinken
Probeer je blaas leeg te houden. Als het vol is, is het meer kans om te lekken.

Drink niet meer dan 3 of 4 glazen vloeistoffen op het werk, en beperk cafeïne, waardoor uw lichaam meer urine produceert.

‘Je kan een beetje dorst gaan tijdens het werk en meer thuis drinken’

Plan badkamer bezoeken
Maak je blaas vaak leeg om problemen te vermijden.

“Ga regelmatig door de dag heen – elke keer als je een badkamer gaat, als dat niet lastig is,”.

Voeg zo mogelijk 15 minuten lang toe aan de tijd tussen de badkamerbezoeken. Dit zal u trainen om urine vast te houden voor lange vergaderingen. Maar geef aan op alle gevoelens van urgentie.

‘Mensen moeten hun blaas kunnen trainen, zodat ze minimaal 3 uur kunnen wachten’.

Bouw je uithoudingsvermogen op
Flex en laat je bekkenbodemspieren los om lekken te voorkomen. Deze oefening heet een Kegel.

“Er is geen limiet voor hoe vaak je ze kunt doen,” zegt Wein. “U kunt ze in een auto, een bus, op uw bureau doen.”

Sommige mensen lekken als ze opstaan. Om dit te voorkomen, druk de bekkenbodemspieren als u zich bevindt. Deze oefening kan u ook helpen bij het verminderen van een sterke drang om te urinen. Snel gespannen en versla de spieren een paar keer.

‘Die drang zou moeten gaan,’ zegt Comiter. ‘Dan kun je jezelf beleefd en je naar de badkamer gaan.’

Draag Donkere Kleren
Als u zich zorgen maakt, kunnen uw medewerkers natte plekken op uw kleding zien, draag donkere kleuren die het contrast tussen natte en droge stof niet aantonen. Deze tactiek moet een veiligheidsnet zijn, geen oplossing voor uw probleem.

“Zwart of heel donker bruin werkt het beste,”. “Sommige vrouwen dragen alleen maar donkere bodems, maar we moedigen vrouwen aan om binnen te komen en te kijken of we ze kunnen helpen met hun blaasbeheersing.”