image

Gezond eten is een balans. Af en toe is het goed om taart voor het avondeten of een lekker stukje taart te eten. Teatime is een traktatie, maar het is ook belangrijk om te herkennen wanneer we dingen te ver gaan. Onverschillig eten moet worden genoten en genieten, maar slechts af en toe – het is belangrijk om te onthouden dat de meerderheid van ons dieet moet zijn uit evenwichtig, voedzaam dagelijks voedsel. Maak gezond eten een prioriteit in je leven en laat het je familie en vrienden samen brengen. Leer om van te houden hoe het je voelt, hoe lekker het is en onthoud dat een gezond evenwichtig dieet en regelmatige lichaamsbeweging de sleutels zijn voor een gezonde levensstijl.

1. KOoK UIT BOEKEN
Dit is een van de belangrijkste levensvaardigheden die u kunt leren. Het staat u toe om volledige controle te hebben over wat er in uw voedsel gaat.

2. ETEN EEN GEBALANCEERDE DIEET
Doel een evenwichtig dieet dat elk van de voedselgroepen in de juiste afmetingen bevat.

3. VARIETY IS SLEUTEL – ETEN 
Vul je dieet met een breed scala aan fruit, groenten, mager vlees, vis, eieren, pulsen, noten, zaden, hele granen en natuurlijk laag vet melk. Als het gaat om groenten en fruit, bieden verschillende kleuren je lichaam met de verschillende voedingsstoffen die je nodig hebt om sterk en gezond te blijven. Het is niet alleen greens die goed voor je zijn!

4. begrijp wat je eet
Doe moeite om te leren over het voedsel dat je eet – we moeten allemaal begrijpen waar voedsel vandaan komt en hoe het ons lichaam beïnvloedt.

5. ETEN NUTRITIOUS CALORIEËN
Zorg ervoor dat het grootste deel van uw energie-inname afkomstig is van voedzame calorieën die uw lichaam ook voedingsstoffen bieden zoals vitamines, mineralen, eiwitten, vezels en goede vetten. Vermijd lege calorieën.

6. ONTBIJTEN
Ontbijt start je metabolisme en helpt je om de hele dag alert en wakker te zijn. Zorg ervoor dat u altijd een voedzaam ontbijt eet. Maak het gezond en laat het tellen.

7. LEES DE KLEIN LETTERS
Het is belangrijk om de verpakking correct te lezen. Wees bewust van de aanbevolen portiegroottes, en de inhoud van de suiker, zout en verzadigde vet. Onthoud dat niet alle E-nummers slecht zijn, maar te veel is vaak een slecht teken.

8. DRINK MEER WATER
Water is een essentieel onderdeel van uw dieet. Drink veel water en vermijd lege calorieën van dingen zoals drankjes, energiedranken of sappen met toegevoegde suiker. Eet je calorieën, drink ze niet.

9. Blijf actief
Oefening is een uiterst belangrijke factor om gezond te blijven, dus probeer zo actief te zijn als je kan.

10. LEKKER SLAPEN
Zorg ervoor dat u genoeg slaap krijgt – het is een essentieel onderdeel van het gezond zijn en heeft direct invloed op hoe goed we kunnen leren, groeien en handelen in het leven. Terwijl we in slaap zijn, hebben onze lichamen die belangrijke tijd om te repareren.